1947 - 2022 Önjáró kombájnok

A világ ellátása élelmiszerrel

Az önjáró kombájnok kifejlesztése megváltoztatta a világ élelmiszerellátását. Napjainkban a világon megtermelt termények több mint a felét John Deere kombájnok aratják le. Sikertörténetük az 55-ös modelltől az „X” sorozatig a műszaki innovációról, valamint a professzionális kereskedői hálózaton keresztül nyújtott magas színvonalú ügyféltámogatásról szól.

  • 1947 Amikor minden elkezdődött

    A John Deere 55-ös modellje volt a mai kombájnok előfutára. Központi vezetőhelye magasan helyezkedik el; a ferdefelhordóra és az adapterre néz. A motor a hátsó kerekekhez közelében, a vezető mögött van felszerelve. A nagyobb stabilitás érdekében a magtartály az első tengely közelében került elhelyezésre, a mellső híd feletti plusz súly pedig extra tapadást biztosít, így a hátsó kerekek használhatók a kormányzáshoz. Az „X” sorozat 12 ha/h teljesítményéhez képest körülbelül 1,6 ha/h-t biztosítva ez a kombájn megváltoztatta a betakarítás hatékonyságát.

  • 1970 QuickTach adaptercsatlakozó

    A korai kombájnok adapterei a ferdefelhordóba voltak integrálva és az átváltás jóval több mint egy óráig tartott. A kombájnok a felszerelt adapterrel együtt hajtottak a szántóföldre, ami Európában 2,55 m-re korlátozta a szélességüket. A 3300-
    7700 sorozatú kombájnoknál bevezetett Quick Tach rendszernek köszönhetően az adaptereket a kombájn mögött lehetett vontatni és a szántóföldön néhány perc alatt fel lehetett szerelni. Ez lehetővé tette szélesebb, nagyobb teljesítményű modellek gyártását, aminek következtében a következő 10 éven belül megduplázódott a kombájnok termelékenysége.

  • 1982 - Az 1000-es sorozat integrált fülkéje

    Az első fülkék az 1960-as években kezdtek megjelenni opcióként. Ezek nagyon egyszerű kialakításúak voltak; távol tartották a port, de zajosnak és elviselhetetlennek bizonyultak a forró nyári napokon. Csak 1982-ben, az 1000-es sorozatnál szerelték fel a kombájnokat olyasvalakivel, amit a mai kombájnkezelők fülkének tekintenének. Csendesebb és kifinomultabb volt, légkondicionálóval is felszerelték, az elkövetkező években pedig több elektronikus rendszerrel is kiegészítették.

  • 1996 - A StarFire™ vevő prototípusa

    A John Deere az 1990-es évek közepén kezdett együttműködni a NASA Jet Propulsion Laboratory-val egy kombájn-helymeghatározó rendszer fejlesztésével kapcsolatban. Ehhez beruházásokat kellett eszközölni földi referenciaállomások hálózatába, hogy korrigálni lehessen a műholdas jel ionoszférából és egyéb jelenségekből eredő hibáit. Ez a "Zöld sonka és zöld tojás " néven ismert prototípus vezetett az első 30 cm-es pontossággal működő StarFire™ rendszer 1998 évi piaci megjelenéséhez. A legújabb fejlesztés, a StarFire™ 7000 vevő már 2,5 cm-es pontosságú irányítást biztosít.

1954 Hillside kombájn

1954 Hillside kombájn

Az önszintező 55H a John Deere domboldalon használható kombájnok terén szerzett szaktudására épült; ilyen kombájn először 1936-ban jelent meg amely a lóvontatású 36B modellel. A reklámfilmekben számos olyan tulajdonságukat népszerűsítették, amelyek a napjaink kombájnkezelőinek is tetszenének: ‘egyujjas’ szervokormány, erős tárcsafékek és változtatható fordulatszámú fenékhajtómű.

1963 lánctalpak

1963 lánctalpak

A korai lánctalpakat építőipari gépekből fejlesztették ki. Acéllemezeik rendszeres kenést igényeltek és lassú közlekedést tettek lehetővé közúton. Itt Olaszországban rizsbetakarításhoz használják azokat. A mai lánctalpak ismerős háromszögprofiljához hasonló, megbízható gumi lánctalpak csak több mint 40 év múlva váltak elérhetővé.

1992 A világ első hibrid kombájnja

1992 A világ első hibrid kombájnja

A CTS (hengeres ujjas magleválasztó) kombájn nagy hengerrel és homorú elülső résszel rendelkezett; két rotorja másodlagos cséplési műveletet végzett. Ez maradt a világ egyetlen hibrid kombájnja 1996-ig, amikor a John Deere szabadalma lejárt. A kompakt, keskeny felépítmény kivételes munkateljesítmény biztosított; Ázsiában még ma is árulják rizs betakarítására.

1999 Greenstar 1-es kijelző

1999 Greenstar 1-es kijelző

A Parallel Tracking™ funkcióval a vezetőnek erősen kellett koncentrálnia, hogy a kombájnt a középvonalon tartsa. A valódi kézhasználat nélküli irányítórendszer csak 2002-ben, az AutoTrac alkalmazásával jelent meg. A kijelző a Harvest Monitor™ és a Hozamtérképezés szoftvereket is tartalmazta, amelyek közül sokan még ma is használatban vannak.

2006 Modular Telematics Gateway

A korai kombájnflottáknál zászlókkal jelezték, hogy melyik kombájnt kell kirakodni. Később elterjedtek a rövidhullámú rádiók és a mobiltelefonok. A betakarítás terén a John Deere Modular Telematics Gateway az elmúlt 20 év legnagyobb innovációja, amely távfelügyelet céljából valós idejű adatokat továbbít a gépek teljesítményéről és pozíciójáról. Átalakította a munkatervezést, a betakarítási logisztikát és még sok minden mást.

2010 - az 500 000. kombájn

2010 - az 500 000. kombájn

Greg Briggs az Illinois állambeli Ciscóból 2010. május 20-án vehette át az 500.000. John Deere kombájnt, egy 9870 STS-t. A szimpla ujjas magleválasztó rendszer jelentős eltérést jelent a hagyományos szalmászó láda rendszerhez képest és olyan sikeresnek bizonyult, hogy ma is használják azt az "S" sorozatú képekben - a világ legnépszerűbb kombájnjaiban.

  • 1947 - Az 55-ös modell

  • 1964 - 330/430

  • 1964 - 530/630/730

  • 1972 - A 900/905-ös sorozat

  • 1987 - Az 1100-as sorozat

  • 1992 - A 2000-es sorozat

  • 1998 – A CTS sorozat

  • 2007 - A "T" sorozat

  • 2007 - A "S" sorozat

  • 2020 – Az „X” sorozat