A VÁLLALKOZÁS GYARAPODÁSA

Gator, Ügyfél, Mező

 

 

A ’hőmérséklet 33°C Dánia déli részén. Heteken át tartó, perzselő hőséget követően a fű mindenütt sárga és a vállalkozóknak nincs mit nyírniuk. A gépek tétlenül vesztegelnek, a kezelők pedig otthon ülnek - ilyen helyzetben a vállalatoknak mély gyökerekre és intelligens stratégiákra van szükségük a túléléshez. Az OKNygaard mindkettővel rendelkezik.

Peter Porup határozottan hisz a stratégiai tervezésben. Mint a négy OKNygaard igazgató egyike, ő dönti el, hogy a sikeres vállalkozás mely gépeket vásárolja meg vagy bérelje széles portfóliójához. A gyepápolási szolgáltatások mellett a vállalatnak van egy ‘betonozó’ részlege is, amely csatornákat és nagy térburkolatokat, például autóparkolókat épít. Ez a két ágazat együttesen biztosítja a vállalkozás számára az alkalmazkodáshoz és a növekedéshez szükséges stabilitást, ill. rugalmasságot; az alapot több évre szóló szerződések garantálják, amelyek lehetővé teszik a megfontolt pénzügyi tervezést.

Nagyüzemi fűnyírás, vevő, gépcsarnok, nagyüzemi fűnyíró
Nagyüzemi fűnyírás, gépcsarnok, Z997R, helyben forduló fűnyíró

Tizenegy gépparkjával – (minden vállalati bázison egy-egy) az OKNygaard –lenyűgöző felszereltséggel rendelkezik. De amint Peter hangsúlyozza, ’a legfontosabbak az emberek. “Megfelelő emberekre és megfelelő struktúrákra van szükség a miénkhez hasonló vállalkozás növekedéséhez. Ez csapatmunka, nem egyszemélyes művelet. Mi pedig gondosan építjük a csapatunkat.”

A barátságos, hatékony szervizelésnek és az intelligens vállalati imázsnak köszönhetően az OKNygaard jó hírnévnek örvend, ami ’egyaránt vonzó a személyzet és az ügyfelek számára. Peter szavaival élve, az 560 alkalmazott mindegyike egyben a vállalat ügynöke is.

Nagyüzemi fűnyírás, gépcsarnok, helyben forduló fűnyíró, kompakt univerzális traktor, vásárló, márkakereskedő, beszélgetés

A LEGJOBBAL DOLGOZNI

Apropó az értékesítés: Peter ’kapcsolata a John Deere gyepápolási márkakereskedőjével egy másik fontos sikertényező. Ő és Ole Mathiesen hosszú közös múltra tekinthetnek vissza és az évek során rengeteg üzletet kötöttek. 2003-ban Ole szállította Peter’ első gyepápoló gépét; ma az OKNygaard körülbelül 80 John Deere gyepápoló berendezést üzemeltet. A jelenlegi flotta egy 1550-es frontkaszás fűnyírótól az 1600-os széles forgókéses fűnyíróig terjed; ehhez hozzájönnek még a traktorok, tíz vadonatúj 2036R típussal és a 6-os sorozatú gépekkel. Mindegyik berendezás új vagy újszerű, összhangban a vállalati politikával.

     

Ami a TCO-t (teljes életút költség) illeti, a tizenegy helyi menedzser tapasztalatból tudja, hogy a John Deere-be történő befektetés “osztalékát” a hasznos üzemben töltött idő jelenti. De ez ’nem csak a gépekről szól. Peter rendszeresen teszteli a versenytársak termékeit is és Ole-t bátran még jobb megoldásokra ösztökéli. És most ’jön csak, ami igazán érdekes.

Ole Mathiesen szerelőként kezdte, majd áttért az értékesítésre és tíz évig vezette saját John Deere márkakereskedését, mielőtt eladta azt a Semler Agronak. Tehát, ha használható kreatív gyepápolási megoldásokra van szüksége, akkor Ole az Ön embere. Éppen 4 héttel ezelőtt Peter felhívta, hogy egy regionális menedzsernek forgókéses fűnyíróra van szüksége egy új futballpályával kapcsolatos szerződéshez és mi a véleménye Ole-nak arról a konfigurációról, amelyet meg akart vásárolni? Ole figyelmesen végighallgatta, majd megrázta a fejét és másik, – 2000 kg-mal könnyebb megoldással állt elő. “A bemutatón az igazgató és a munkatársak nagyon figyelmesen halgatták” - emlékezik vissza Ole. “Először a homlokukat ráncolták, aztán mosolyogtak, … utána viszont azt mondták, hogy ez a legjobb, amit ’valaha láttak.”

Inkább a gépek terén illetékes tanácsadónak, mint eladónak tartom magam.

OLE MATHIESEN
JOHN DEERE SALES MANAGER GOLF

Peter és cége számára létfontosságú, hogy ’legyen olyan partnerük, aki hajlandó részt vállalni az előre tervezésben és képes sablonmentesen gondolkodni. Az Ole Mathiesen és a John Deere örömmel támogatják a vállalati ’struktúrát, ahol csak tudják, – például a cég John Deere flottájának szervizelésével és javításával. Sok más vállalkozáshoz hasonlóan az OK Nygaard is maga végzi a megelőző karbantartásokat és a javításokat. Ahelyett azonban, hogy mind a 11 bázison műhelyt tartana fenn, csatasorba állítja saját ‘gyorsreagálású’ csapatát: a Kék Embereket.

A KÉK TALÁLKOZIK A ZÖLDDEL

A Kék Emberek képzett OKNygaard szerelők, akik a terepen dolgozókhoz sietnek, ha egy kés vagy egy szíj cserére szorul. Hat-tizenkét hónapos időközönként rendszeres karbantartást végeznek a John Deere vállalatainál ’is. Valahányszor támogatásra van szükségük, a John Deere-nél hívják a megfelelő kollégát szakmai támogatásért és helyszíni alkatrészrendelés esetén.

     

Szervizvállalatként mi is kiváló szervizelést igénylünk. Ezért vesszük igénybe a John Deere szolgáltatásait.

PETER PORUP
DIRECTOR OKNYGAARD
Nagyüzemi fűnyírás, Gator, márkakereskedő, vásárló, kert

EMBEREKRE ÉPÜLŐ VÁLLALKOZÁS

Ez a személyes szolgáltatás csak egy újabb példa arra, hogy az emberek és emberekkel való bánás készsége mennyire fontos napjaink üzleti környezetében. Könnyű ’értékekről és filozofiákról beszélni, amikor pörög az üzlet. De például a 2018-ashoz hasonló kánikula esetén mutatkozik meg igazán, hogyan bánik egy vállalat a dolgozóival.

Az OK Nygaard, mint a legtöbb vállalkozás, az ellátást biztosító dolgozók megfelelő kontingensével rendelkezik, hogy mérsékelje a munkavállalók terhelését; van egy ‘időbankja’ is, amelyet a személyzet feltölthet, amikor sok a munka, a csendesebb időszakokban pedig kiürítheti azt, egyenletes szinten tartva a jövedelmét. De a cég ennél sokkal tovább megy. “Azt akarjuk, hogy alkalmazottaink gyarapodjanak” - magyarázza Peter Porup. “Ezért arra ösztönözzük őket, hogy otthonülés helyett vállalati tanfolyamokon sajátítsanak el új készségeket vagy akár teljesen képezzék át magukat.”

Peter Porup amúgy sem volt soha otthonülő. A családjával megosztott golf iránti szenvedélyén túl Peter lelkes (és rendkívül eredményes) kerékpáros, aki a helyi klub tagjaként nagy élvezettel vesz részt hegyi és hosszú távú országúti kerékpárversenyeken. Ahogy azt Ole Mathiesen megjegyzi, ez egy olyan terület, ahol ő és régi vásárlói soha nem találkoznak egymással. “Miért verejtékezne valaki Dániától Párizsig, ha egyszer megteheti az utat légkondicionált autóban?”

Nagyüzemi fűnyírás, ügyfél versenykerékpáron